Vilkår & betingelser

Kongelig Norsk Seilforening, heretter KNS er Norges største seilforening! Kjøp trygt og enkelt hos oss.

Forbrukerkjøp er regulert etter norsk lov.

Merk: Vi leverer kun til fastlands-Norge, ikke til Svalbard og Jan Mayen eller internasjonale adresser.

Vår normale leveringstid er 3-7 virkedager.

 

Generelt

Disse alminnelige salgsbetingelsene har anvendelse på alt salg av varer fra KNS til forbrukere. Salgsbetingelsene utgjør, sammen med din bestilling som blir bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.
Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og finansavtaleloven.

 

Parter

Selger er: Kongelig Norsk Seilforening.

Besøksadresse:
Huk Aveny 1
0287 Oslo
Org.nr. 970 193 634
Telefon: 23 27 56 00
E-post: info@kns.no
Selger blir heretter benevnt ”KNS”.

Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt ”du”, ”deg”, ”din” eller ”ditt”.

 

Registrering

For å handle i vår nettbutikk må du være medlem av KNS og innlogget.

Bestillings- og avtaleprosess

Et kjøp hos oss betinger at du er over 18 år, har norsk leveringsadresse, gyldig e-postadresse og mobilnummer.
En ordre er gyldig når ordrebekreftelsen er mottatt av kjøper. Ordrebekreftelse sendes på e- post til adressen du har oppgitt, og du er ansvarlig for at denne informasjonen er korrekt. Ved kjøp hos oss er det implisitt gitt at du godtar å følge KNS sine salgsbetingelser. Ordren sendes til lageret for plukking og forsendelse så snart ordren er gjennomført og bekreftet.

Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og kontrollér at ordebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen du gjorde.

KNS forbeholder seg retten til å kansellere en ordre dersom vi mistenker at din ordre er foretatt i bedrageriøyemed, ulovlig aktivitet eller i uoverensstemmelse med disse betingelser.

Endring/tillegg på bestilling

Vi ønsker at du skal få pakken din raskest mulig, og vi pakker derfor ordren så fort vi kan etter at du har bestilt. Vi kan derfor ikke foreta endringer på en bestilling eller legge til en vare etter at ordren er bekreftet. Dersom du ønsker å legge til en vare i din bestilling, kan denne bestilles separat i en ny ordre.

 

Angrerett – privatpersoner

Angrerettloven gjelder ved alle kjøp du som privatperson gjør i nettbutikken til nettbutikken til KNS. Angrerettskjema ligger som link i ordrebekreftelsen du får tilsendt på e-post ved bestilling, og angreretten er 14 dager fra varen(e) er mottatt av deg (jf. Angrerettloven § 21). Det betyr at du innen 14 dager etter at du har mottatt varen(e) må gi oss melding om at du angrer kjøpet. Det kan gjøres til info@kns.no, eller på telefon 23 27 56 00 (hverdager 09.00-15.30). Deretter har du ytterligere 14 dager på å sende varen(e) i retur til:

Kongelig Norsk Seilforening Huk Aveny 1
0287 Oslo

Returkostnadene dekkes av deg som kunde (jr. Angrerettloven § 8). Vi gjør oppmerksom på at å ikke hente ut pakken din eller å nekte å motta pakken ikke er ensbetydende med å benytte angreretten.

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være returnert oss i samme mengde og stand som du mottok den og i original emballasje, sammen med angrerettskjema. Forsegling på forseglede produkter må ikke være brutt.

Ved korrekt gjennomført retur (iht. Angrerettloven) er vi forpliktet til å tilbakebetale det du har betalt for varen. Tilbakebetaling skal finne sted innen 7 virkedager etter at vi mottar produktet fra deg eller produktet er stilt til rådighet for oss.
Angrerettskjema ligger vedlagt pakken du mottar.

Dersom du ønsker å bytte en vare, se punktet for «Retur».

Vi gjør oppmerksom på at Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jr. Angrerettloven § 5, punkt a).

 

Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ bilde- /trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Bilde og farger på bilder kan avvike fra virkeligheten.

 

Priser

Alle priser er alltid oppgitt i norske kroner inklusive merverdiavgift hvis ikke annet er bemerket. Alle kostnader knyttet til kjøpet og eventuelle gebyr for frakt vil fremkomme i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen. Vi tar forbehold om at feil kan oppstå på priser og lagerbeholdning, samt tekniske feil knyttet til handlekurv eller kassen.

 

Betaling

For å handle hos KNS må du være over 18 år. KNS sine kunder har følgende betalingsalternativ:

Betal senere med Klarna: Kjøp det du ønsker deg i dag. Betal først etter at du har mottatt varen og bestemt deg for å beholde den. Vi kaller det prøv først, betal senere. Klarna-appen gir deg full oversikt over betalinger og gjør det enkelt å returnere varer.

Frakt, levering og forsinkelse
Vår normale leveringstid er 3-7 virkedager.

Frakt er kr 100,- For ordre over 1000gram eller som må sendes som pakke, belastes frakt kr 150,-

Leveringstid er normalt 3-7 virkedager. Vi tar forbehold om noe lenger behandlingstid i perioder med ekstra stor pågang, eller i perioder med mye regattavirksomhet. Oppgitte leveringstider er ikke forpliktende på noen måte.

Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil Bring gi deg informasjon så fort de har kunnskap om dette, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje. Informasjonen sendes via SMS og e-post fra Bring.

OBS: KNS er ikke ansvarlig for eventuelle kosmetiske skader som oppstår på emballasje eller esker som ikke forringer produktets kvalitet eller bruksområder. KNS kan ikke garantere at esker ikke mottas med rifter, skader på hjørner eller andre steder på esken, da dette er noe som må kunne forventes at kan oppstå.

 

Utsolgte varer

Vi tar forbehold om at det kan oppstå situasjoner som gjør at vi er utsolgt for en eller flere varer. Ved slike situasjoner kontakter vi deg per e-post og gir beskjed om varen det gjelder, og at vi har refundert beløpet for varen tilbake til deg via betalingsmåten du opprinnelig valgte. Vi sender deg da resten av ordren. Dersom vi er utsolgt for hele bestillingen, kansellerer vi ordren og refunderer beløpet, og gir deg beskjed per e-post om dette.

 

Uavhentet pakke/Nektet mottatt

Bring/Posten sender ut hentemelding på SMS og e-post når pakken ankommer ditt hentested. Du får også en påminnelse fra dem dersom du ikke har hentet pakken innen noen dager. Dersom du velger å ikke hente ut pakken din hos Bring/Posten innen fristen på 14 dager fra mottak, eller du nekter å motta den, går pakken automatisk i retur til KNS. I slike situasjoner belaster vi deg et administrasjonsgebyr på minimum 249,- per kolli for å dekke kostnader vi har i forbindelse med frakt og håndtering.

Dersom du velger å ikke hente ut pakken din eller nekte å motta den, er ikke dette ensbetydende med å benytte seg av angreretten.

Undersøkelse av leveranse

Etter at du har mottatt varene du bestilte, bør du så snart som mulig undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transport, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Eventuelle mangler ved en leveranse må rapporteres til KNS innen rimelig tid etter at feilen burde vært oppdaget. Ta da kontakt med info@kns.no.

 

Reklamasjon

Dersom det oppdages eventuelle feil eller mangler ved et produkt, skal kjøperen straks og innen rimelig tid etter at mangelen burde vært oppdaget, rapportere mangelen til KNS. Ved godkjent reklamasjon kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Feilen må foreligge når du får produktene i din besittelse.

Dersom reklamasjonen blir godkjent, og produktet må sendes oss i retur, skal KNS bære returkostnaden ved å utstede en returseddel til kunde.

Reklamasjonsretten dekker ikke problemer som oppstår på grunn av vanlig slitasje, feil bruk, feilinstallert/montert produkt eller feil som oppstår etter egen forandring på produktets funksjon og utseende, herunder ombygging, oppgradering eller annen endring av produktet.

OBS: KNS har ikke ansvar for tap eller skade i forbindelse med bruk av våre produkter.

 

Retur av varer

Dersom du ønsker å heve kjøpet på en eller flere varer har du 14 dagers angrerett fra du mottar pakken. Når vi mottar og behandler returen, tilbakebetaler vi deg til opprinnelig betalingsmåte.

Kongelig Norsk Seilforening Huk Aveny 1
0287 Oslo

Ved retur er det viktig at du legger ved angrerettskjema. Det har du fått sammen med pakken.

For at tilbakebetaling skal finne sted må varen være uskadd, ubrukt og i sin opprinnelige stand i originalemballasjen.

Returporto dekkes av deg som kunde. Pakker som er sendt oss i oppkrav eller «mottaker betaler frakt» vil ikke bli hentet ut av oss. Vi ber deg benytte Posten/Bring til forsendelse.

OBS! Dersom du har mottatt en skadet vare, kontakt info@kns.no for å gjøre en reklamasjon.

VIKTIG: Vi er avhengige av at returer er sendt til rett adresse. Vi kan ikke garantere kreditering av kjøpesummen hvis dette ikke er gjort.

 

Garanti

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig mer enn to år.

Garanti på alle produktene følger produsentens garanti. Denne er normalt minst 1 år. Produsenten garanterer for produktets funksjonsdyktighet i garantitiden. Garantien dekker normalt ikke feil som skyldes uforsvarlig eller utilsiktet bruk, ytre påvirkninger eller mangelfullt vedlikehold. Garantien innbefatter normalt ikke deler til produkter hvis den normale levetid er kortere enn den oppgitte garantitiden. Garantien dekker kun selve produktet, ikke eventuelle tilleggsprodukter eller informasjon som kjøperen har tilført produktet.

Ved garantireklamasjon tar du kontakt med info@kns.no, og i de fleste tilfeller ber vi om å få tilsendt en kort film eller bilder som kan dokumentere feilen. De fleste reklamasjonssaker ferdigbehandles per e-post, men i enkelte tilfeller ber vi om å få den defekte varen i retur, men dette avklares da på forhånd.

Dersom du søker generell informasjon eller nøytrale råd vil vi anbefale ditt lokale Forbrukerråd.

Du finner mer informasjon om lovverket her:

Forbrukerkjøpsloven>> Angrerettloven>> Markedsføringsloven>> Personopplysningsloven>> E-handelsloven>> Finansavtaleloven>> Forbrukerrådet>>

 

Konfliktløsning

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Se lov av 28. april 1978 nr. 18 om behandling av forbrukertvister.

 

Force Majeure

Med force majeure menes ekstraordinære hendelser som er utenfor partenes kontroll, som for eksempel naturkatastrofer, flom, streik osv. KNS kan ikke ta ansvar for konsekvenser forårsaket av elementer utenfor selskapets kontroll.